Моята еко стъпчица

Искам около мен да е чисто…

Искам около мен да е красиво….

Искам с нещо да допринеса за това….

Един от любимите ми филми е “Предай нататък”. Изключителният сценарий показва как едно малко дете, с една детски чиста идея може да промени света. Толкова е просто, толкова е гениално, толкова е смело, толкова истинско и духовно.

Трудно е човек да осъзнае, че зад всяка голяма промяна стои малка крачка, може би едно дете или идея. Просто трябва вяра и упоритост и много постоянство. Но най-много – вяра.

Аз вярвам, че малките неща променят света-вярвам, че малката първа крачка развива доброто лавинообразно. Сигурно съм наивна. Но това ми харесва.

Не ми харесва лицемерието.

Не ми харесва, когато църковни лидери проповядват смирение, а се къпят в охолство. Не ми харесват политически лидери, които говорят за честност, а изпълняват поръчки и ограбват държавата. Не ми харесва, когато говорим за екология и био продукти, а купуваме тиква и домати от Холандия и билки от Парагвай, които са натоварили атмосферата с вредни газове,  докато стигнат до поредния “Био” магазин.

Днес бях в един супермаркет. Стоях пред регалите с препарати за миене на чинии. Посегнах към бранд от чужбина-просто по навик. След това се замислих. Оставих го, и си взех български продукт.

Това беше моята еко стъпчица днес. Купих нашето. Нищожно действие, нали? Нито ще промени икономическата ситуация в България, нито ще намали значително парниковите газове. Но представяте ли си, ако всички започнем да си купуваме български продукти?

Винаги се впечатлявам от резултатите след Часът на земята! Разликата в консумацията на ток е огромна!

Може пък да можем да променим и икономическата ситуация в България? Кой знае? Може би съм наивна?

Не знам… Но ще избирам българското

About hotandtasty

We are two friends sharing a common interest in eco living, home food and hand-made stuff
This entry was posted in Вдъхновения and tagged , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

