Пролетни багри за утринното кафе

Пролетта тази година се промъква бавно и полека, сякаш се колебае или по-скоро променя настроението си.  Но все пак е свежа и …. даже романтична.  Обичам да отворя широко прозореца сутрин и да вдишам дълбоко утринната свежест – малко влажна, малко хладна и много зареждаща.

Чаша кафе на двора на родопската къща на баба ми, на балкона или дори пред  широко отворения прозорец на малкото ми градско жилище е момент, за който си заслужава да вложа усилие, за да стане още по-въздействащ. Събуждането на природата извиква у мен желание да се съобразявам с нейните закони и да се опитам да направя моя малък свят по-красив и „зелен”.

В панера с прежди още от миналото лято съм събрала различни цветове прежди – останали малки кълбенца, които сърце не ми дава да ги изхвърля, пък и какво по-хубаво от това да ги оползотвориш за нещо полезно. Искам да направя нещо практично, нещо красиво… и нещо, което да достави удоволствие на творческото ми аз.

И реших – ще направя пъстри подложки за хранене. Ще ги направя кръгли и съвсем обикновена плетка. (Мисля, че в списанията се нарича „нисък пълнеж”.) Подбирам няколко подходящи цвята и започвам да плета, като се опитвам да засека колко прежда е необходима за 1 подложка, за да мога да предположа за колко ще ми стигната малките пъстри гранчета в панера. Всеки кръг направих в различна цветова комбинация. Крайният резултат много ми хареса. Направих няколко снимки, за да ви засърбят и вас ръцете.

Важно е да се използва прежда, която е 100% памук или със съвсем малко вискоза. Памучната прежда е устойчива на пране и няма да се деформира при пране в пералня и при по-висока температура. Моите цветни подложки са с диаметър около 30 см.

За снимките използвах е едни салфетки за хранене с фина дантела на една кука. Както се досещате плетивото на една кука е моя стара страст. Със сигурност ще ви разкажа и за други мои такива „проекти”.

About hotandtasty

We are two friends sharing a common interest in eco living, home food and hand-made stuff
This entry was posted in Хоби and tagged , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

