Цветно вдъхновение и една кука

Да майсторя нещо на една кука е занимание, което може да ме откъсне от делничните проблеми, пренася ме на едно приказно място, където фантазията може спокойно да си твори. Преждата, куката и различните техники са само изразното средство. От няколко малки разноцветни кълбенца могат да се родят различни уникални неща.

Както бях споменала, при последното ми посещение в любимия ми магазин за прежди и вдъхновения си купих всичко необходимо за една лятна чанта. … Вече я измайсторих и горя от нетърпение да ви я покажа.

Всичко започна от 2 кълбета бяла памучна прежда Пролет. Две неща я правят особено подходяща за чантата ми. Съставът е 100% памук – поддържа се лесно, не се отпуска или събира и при пране става още по-стегната. Преждата е от доста широка плетена лента – така плетката ще стане с добър релеф при по-стегнато изплитане. За тази чанта ми бяха достатъчни 200г (две кълбенца).

Чантата е с големина 30/27 см (ш/в). Започва се със синджирче от 22 см и се обикаля в кръг като при първите няколко реда се наддава с по 2-3 бримки на двата тесни края. Така се оформя дъното на чантата. Плетката е само нисък пълнеж. Идеята е да стане доста плътна и гъста.

Плетивото е с височина 30 см.  Последните 3 см се обръщат навътре и се захващат с един ред оплитане. Следващите 3 реда  от плетивото оформят обема на чантата в горната част. Така като се зашие ципа, той ще остане леко хлътнал навътре и скрит, а двойният ръб от 3 см. оформя хубав ръб за край на чантата и на него се захващат металните държачи на дръжките.

За да впечатля и умилостивя слънцето, което като че ли все още се колебае да огрее трайно и да събуди цветята, реших да си направя цветна градинка върху чантата. Избрах нежни пастелни цветове, които ще допълват чудесно летните ми дрехи. Аз ги изработих и заших трайно върху чантата. Една много практична идея е всяко цвете да се закрепи с игла за брошка (продават се в магазините за мъниста). Така чантата може да бъде различна и винаги в тон с тоалета. За пликациите ми трябваха 4 малки къбленца, останали в панера от миналото лято.

Цветята са моя страст от известно време. Имам цяла “градина” – мохерни за зимата, от вискоза и памук за пролетен имидж, от органза със стъклени мъниста за блясък.

Важно е чантата да има хастар. Той ще защити формата на чантата и ще й предаде допълнителна устойчивост. За хастар реших да уползотворя едно останало парче здрав памучен плат от едни летен панталон, който си сътворих миналото лято. Даже направих вътре и джоб с цип и допълнително отделение за химикал.

Вече съм нетърпелива да я вкарам в употреба!

Вижте я “в целия й блясък”. Доста време и плетене е необходимо. Но резултатът със сигурност си заслужава!

About hotandtasty

We are two friends sharing a common interest in eco living, home food and hand-made stuff
This entry was posted in Хоби and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

