Сирене, тиквички и лятно настроение

Лятото ме изпълва с виталност! Защото слънцето прави деня ми дълъг и мога да свърша толкова много неща. Защото от балконите и градинките се усмихват цветни духчета. … Защото на пазара има изобилие от плодове и зеленчуци. И разбира се любимите ми тиквички! Само не съм намерила рецепта как да ги използвам за десерта!?

Добавям ги в крем супи. Пържени – разбира се това е класика в жанра. Ефект на пъжени тиквички добивам и като ги подредя нарязани на филийки, предварително леко отцедени и набрашнени от двете страни, в намазана с олио и предварително загрята тава във фурната. Идеята е олиото в тавата, както и фурната, да са загрети добре, за да се получи ефект на пържене при поставянето на тиквичките.

Правя и нещо като палачинки с тиквички на тиган. Получават ми се добре, но отнемат доста време. Тиквичките се настъргват и посоляват; изчакват се да се поизцедят; добавят се яйца, кисело мляко с малко сода за хляб, натрошено сирене и 2-3 лъжици брашно, за да се получи гъста палачинкова смес. След това палачинките се пекат  (пържат) на тефлонов тиган на относително слаб котлон. Защото палачинката трябва да се опече добре, без да прегаря по повърхността. След това ги гарнирам със сос от кисело мляко с пресен копър и малко чесън.

Правя ги и пълнени. Но за това ще ви разкажа друг път. Още не съм ги готвила така това лято.

Миналата седмица изпробвах една рецепта за тиквички с яйца и сирене на фурна, която обра овациите в къщи. Много съм доволна, защото стана мнооого вкусно, приготвя се бързо и при това не в тигана, а във фурната, т.е. здравословно. Рецептата взех от тук http://littlethingslife.wordpress.com.

Използвах 4 тиквички (около 1 кг), 3 яйца, около 200 г бяло саламурено сирене и около 100 мл прясно мляко. Като извадих тавата от фурната ги поръсих с пресен магданоз.

Сервирах ги гарнирани с кисело мляко. Какво по-лятно и съблазнително …. и полезно. Вярвам, че и на вас ще ви хареса.

Пожелавам ви слънчев и усмихнат неделен ден! И успешна нова седмица! А може би спокойна и релаксираща – за всички, които се наслаждават на лятната си почивка!

About hotandtasty

We are two friends sharing a common interest in eco living, home food and hand-made stuff
This entry was posted in Рецепти, Сирене и приятели and tagged , . Bookmark the permalink.

One Response to Сирене, тиквички и лятно настроение

  1. Много се радвам, че ви е харесала рецептата за тиквички на фурна. А това, което наричате палачинки с тиквички на тиган, ние наричаме тиганички и също много ни харесват :). Хареса ми и плетената чантичка по-долу. Мислех, че съм коментирала под постинга, но явно нещо ме е възпряло и за това го правя тук. И аз много се радвам на плодовете на пазара. Хубави летни дни!

Leave a Reply

